Cateva lucruri de luat in seama cand vreti sa vindeti afaceri second hand

Sa ai propria afacere astazi este o realizare si o garantie ca exista o sursa sigura de venit. Impozitele, taxele, actele foarte multe si profitul care nu mai e ca inainte de 2008, cand s-a declansat criza economica si in Romania i-au determinat pe multi patroni de ocazie sa renunte la ideea unei afaceri si sa o vanda imediat. Astfel s-a ajuns la o nisa noua pe piata si anume tranzactiile care implica afaceri second hand.

Afacerea la mana a doua nu este altceva decat o idee de afaceri pusa in practica, la cheie, cu toate actele inregistrate si cu o functionare cat de cat normala, care nu mai are puterea sa mearga mai departe din motive financiare. Se intampla de multe ori ca patronii sa aiba alte idei si sa nu mai aiba nevoie de respectiva afacere, sa plece din tara, sa isi gaseasca alta indeletnicire din care sa scoata bani. Inainte sa va ganditi la vanzarea unei afaceri second hand, ar fi bine sa va intrebati daca poate fi vanduta, daca e suficient de bine cladita si are si ceva profit, daca se merita o noua investitie in ea din partea altcuiva. Conteaza mult si baza de clienti, avantajele competitive, oportunitatile de crestere, dar si forta competenta de munca.

Un posibil obstacol in calea vanzarii poate fi si cel emotional, dar si cel financiar. Sunt patroni care nu pot sa se desparta de afacerea ridicata de ei prin eforturi uriase, sunt si patroni care practic nu mai au cu ce sa duca mai departe o afacere. Pentru a spori sansele de vanzare a unei afaceri second hand este nevoie si de o evaluare obiectiva a valorii ei. Daca evaluarea e facuta ca la carte, pretul va fi potrivit eficientei sale si clientii vor veni la usa dvs. in scurt timp. Daca e supraevaluata, veti pierde timp si bani in promovare, veti risca sa ramaneti cu afacerea nevanduta si sa dati faliment.

Intr-o ultima faza e foarte bine sa faceti putin „zgomot” in jurul vanzarii afacerii, sa o promovati pe toate canalele posibile si in cercurile dvs. de prieteni si colaboratori. De asemenea, negocierea de dupa gasirea cumparatorului e vitala ca sa puteti sa iesiti in castig si sa fiti multumit de tranzactia facuta.